3/12/2013

Tävling


Det var väldigt länge sedan jag hade en tävling här på bloggen. Men nu är det dags! Fina Helena med bloggen Craft & Creativity driver även en webbshop Make & Create som är fylld med pysselmaterial. Att surfa in där är som att komma till pysselhimlen.

Idag har jag möjlighet att presentera en tävling i samarbete med Make & Create där du kan vinna detta pysselpaket med produkter till ett värde av drygt 500 kr. Nu går i allafall mitt huvud på högvarv med idéer på vad man skulle kunna göra med detta.

Paketet innehåller:
1st lädersnöre á 10 m / 1 st 20 pack manillamärken / 1 påse trärpärlor ABC, 300 st /1 st 5-pack naturfärgade askar/ 1 porslinspenna, svart, smal spets/ 1 hobbyfärg vit 60 ml / 1 hobbyfärg svart 60 ml / 1 st 2-pack papperstejp / 1 rulle naturhampa 30 m / 1 burk griffeltavelfärg svart

Förutom detta fina 1:a pris kommer även 5 st få en liten överraskning på posten. Toppen va?! :)
För att vara med i tävlingen gör du så här:
1 lott  Skriv i kommentarsfältet om ett återbruks pyssel du har gjort eller tänker göra.
+ 1 lott  Anmäl dig till Make & Creates nyhetsbrev, längst ner till vänster på hemsidan.
+ 1 lott om du gillar Mormorsglamour på Bloglovin eller Facebook
+ 1 lott om du skriver om tävlingen på din blogg eller Facebook och länkar med bilden ovan tillbaks till detta inlägg.
Du kan alltså få 4 lotter totalt :) Skriv i kommentaren nedan hur många lotter du skrapat ihop. Om du inte har någon blogg skriv gärna din mailadress, så vi kan kontakta dig om du vinner.
Tävlingen är öppen för alla inom Nordens gränser och sista tävlingsdag är den 2 april kl.13.00

Denna tävling är nu avslutad! ett stort tack till alla er som ville delta :)

57 kommentarer:

  1. Oh...! Detta vill jag sååå gärna vinna!

    Återbrukspyssel... har ju gjort en hel del men något av det enklaste var nog vimpellängan som jag sydde av gamla spetsdukar. Klipp alla dukar i två (så det bli typ halvcirklar) och sy fast dom längs ett par meter snedslå. Snabbt och enkelt! :)

    Jag är ju redan följare av din fina blogg, har anmält mig till nyhetsbrevet och delat tävligen på Facebook.

    Alltså fyra lotter och jag håller tummarna stenhårt! //Petra

    SvaraRadera
  2. Jag tar fyra lotter i denna roliga tävling!

    Återbruket jag har gjort är att jag och min far gjorde om en sänggavel, till en sänggavel.
    Det är nämligen så att jag har en 105cm bred säng och det visar sig att det inte är det lättaste att hitta sänggavel då. Så vi gav oss ut på second hand där vi hittade stora schabrak till dubbelsängar. Så vi köpte en hel stomme och väl hemma sågade vi isär en av gavlarna. Vi (eller kanske ska säga att pappa gjorde allt sågande) sågade i en vinkel, så nu har jag en hörnsänggavel som passar perfekt till just min säng!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Mitt senaste projekt är att piffa upp gamla slitna jopa-pärmar. Nytt tyg på pärmryggarna och fint papper på sidorna. På insidan pryds döljs skarvarna med washi-tejp.

    Jag tar fyra lotter. Delat och gillar på FB, anmäld till nyhetsbrev.

    Tack för en fin blogg! Mvh Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Vilken rolig tävling, och jag vill vinna!! Har gjort allt och ska länka från min sida, alltså 4 lotter!Jag har nog alltid sysslat med återbruk! Typ, slaktat äldre smycken och gjort om, sytt om kläder, gjort lapptäcken av gamla tyger, vävt mattor av trasor, fixat till gamla möbler. Listan är egentligen oändlig när jag börjar tänka...
    Kram Helen

    SvaraRadera
  5. Åh va kul med tävling! Är så himla nöjd med mitt senaste projekt, badrumsskåpet fick sig ett lyft. Med små saker som färg, gamla syltburkar och några bokmärken, blev förvandlingen stor. Det krävs inte mycket mer än idéer och tid för att göra något roligt. Älskar att pyssla och gör det så fort tiden finns över. Vore ju jätteroligt som pysslare och vinna detta kittet! Verkligen! Kika gärna in i mitt badrumsskåp på min blogg pryella.bloggplatsen.se eller på INSTAGRAM, heter pryella även där.

    Fick ihop 4 st lotter! :)

    Tack för chansen!
    Mvh Elinore (Pryella)

    SvaraRadera
  6. Som julklapp till min mamma sydde jag en brödkorg av gamla hederliga linnehanddukar. Enkelt att göra och en bra present! I helgen klädde jag även om en lampskärm med gammal lakansväv och ett vitt blommigt spetstyg, det senare blev över när jag sydde min brudklänning.

    Jag har tre lotter: återbrukspyssel, anmält mig till nyhetsbrev och gillar Mormorsglamour på Facebook.

    Riktigt trevlig blogg!
    /Elin

    Min mejladress:
    ostberg.elin@gmail.com

    SvaraRadera
  7. Jag skulle ta en gammal tavla jag har och måla själva tavlan med "black board paint" och sedan täcka ramen med en snygg papperstejp.
    Jag har gillat mormorsglamour på Bloglovin.
    /Rebecka
    Min mailadress är: becky_1000@hotmail.com

    SvaraRadera
  8. Återbrukpyssel är att använda gamla tapeter i ramar :)
    Anmält mig till nyhetsbrev
    Gillar mormorsglamour på FB
    Länkat till tävlingen på min FB'sida (använde länken du hade på FB)
    Totalt 4 lotter :) Hoppas på tur

    SvaraRadera
  9. Mina återbruksprojekt handlar ofta om jeans och i ett av dom använde jag sömmarna från jeansen och limmade fast dom på en loppad lampfot med trött och sliten yta i "mässing" När det torkat la jag på två lager klarlack för en tåligare yta

    Jag tänker mig 4 lotter då jag gillar mormorsglamour på fejjan, anmät mig till nyhetsbrev och länkar till min blogg Handkraft & Återbruk.

    SvaraRadera
  10. Tävlar med två lotter i denna underbara tävling...

    Mitt bästa tips är att klä konservburkar. Har fått gamla tapeter i en affär så det är helt gratis !!!!

    KRAM Karoline

    SvaraRadera
  11. Vilken underbar tävling! Jag läser alltid din blogg, den är så inspirerande! Jag har skrapat ihop 4 lotter.

    Jag älskar att göra om något gammalt fynd från någon loppis till något nytt personligt. Tillexemel när jag hittade den underbara lampfoten på en loppis i somras. Det var en fruktansvärd ful grönfärg och på satt en gammal smutsig lampskärm. Jag målade om lampfoten och sydde en ny lampskärm som passade så bra i vardagsrummet. Billigt och bra!


    Det är bara fantasin som sätter gränser!

    Mail: Funny_93@hotmail.com

    SvaraRadera
  12. Roligt med en tävling, skulle inte vara fel att vinna detta fina pyssel. Har fixat 3 lotter. Delat på facebook, gillat mormorsglamours sida och skrivit om återvinningspyssel.


    Mitt bästa återvinningspyssel är när jag hittade en söt ram från en loppis i somras. Jag målande om den och limmade fast gamla alfapetbokstäver i mina döttrars namn korsandes. Passade så bra ihop med ramen. Roligt och personligt pyssel!

    Har ingen blogg så här är min mailadress: Anso10@spray.se :)

    SvaraRadera
  13. Har precis fått hem ett paket med pyssel från Make & Create och det gav mersmak vill jag lova! Eftersom jag syr mest blir det ett sytips och det är att sy om gamla T-shirtar till mössor, helst med lite coolt mönster på.
    Jag har skrapat ihop 4 lotter!

    SvaraRadera
  14. Åh, vilka priser! Håller nu på att samla på mig material för att få fart på alla DIY projekt och idéer jag har i huvudet och den där vinsten skulle jag kunna göra mycket roligt med :D
    Så jag bockar och bugar för en trevlig tävling.

    Jag har fått en massa fina utgångna tapetkataloger med ljuvliga tapetbitar i storlek 40x50 cm och kommer göra en massa saker med dem. Tavlor, pimpa möbler och sen ska göra om en Knappa lampa... kolla här:
    http://ploefff.wordpress.com/tag/rispapirslamper/

    Jag tar 4 lotter, ingen egen blogg men Facebook - Britta Högström.

    SvaraRadera
  15. Ställer upp i tävlingen med två lotter! :)

    Mitt återbruk får vara det projekt jag håller på med just nu, nämligen göra mitt egna garn som jag sedan ska virka ett "pallöverdrag" av. Garnet har jag gjort av gamla t-shirtar jag hittat på secondhand och som jag sedan klippt i remsor. Remsorna sätts ihop och rullas ihop till ett garnnystan. Nästa steg är bara att virka ett överdrag som passar... :)

    SvaraRadera
  16. Jag älskar Make&Create sidor <3

    Så jag tar 2 lotter :)

    SvaraRadera
  17. Jag tar två lotter (kommentar och följer på bloglovin :))

    Mitt bästa återbrukstips. Åh, det finns så mycket skoj jag vill göra! En ljuskrona av fina, gamla silverbestick är en återbruksdröm som ska få bli verklighet nån gång, annars allt man kan göra med gamla restgarner. Mobilfodral, små blombroscher eller den ypperliga mormorsrutan, jag kan fortsätta i evigheter!

    SvaraRadera
  18. Det går inte att välja! Just nu är jag grymt nöjd med min tulpan väska av gamla gardiner. http://aterbrukavasali.blogspot.se/2013/03/tulpaner.html

    SvaraRadera
  19. Oj glömde säga att jag skrapat ihop 4 lotter och hoppas på vinst:-)

    SvaraRadera
  20. Vilken underbar tävling för mig som älskar att pyssla :)

    Vill ju gärna vinna, så jag tar 4 lotter :) (Gillar på FB, har redan nyhetsbrevet och länkat till tävlingen på bloggen)

    Å så tipset!Fyndade ett gammalt fönster på en loppis, samt letade och fann till slut 6 slevar i olika former och nu sitter fönstret på väggen med slevar på ståltråd och så har jag värmeljus i. Lyser så fint!

    Kram

    SvaraRadera
  21. Hejsan! Vilken rolig tävling! Jag älskar att pyssla med loppisfynd eller saker som människor bara lämnat ute i det fria.

    Mitt tips: Jag sparar alltid på tomma glasburkar och konservburkar för dessa kan jag lätt piffa till med tyg/bokmärken/tapet eller papper. Kan hälla stearin i och lite doft och färg droppar så har du ett fint ljus. Eller bara ha tandborsten eller pennor i. Ska man ge bort paket kan jag göra egen sylt och lägga i en gammal burk och sen trä över ett fint tyg och vips så har jag ett paket :)

    Jag älskar att fixa i ordning saker som någon ska slänga. Ibland räcker lite ny färg. :)

    Där var några saker jag återvinner :)

    Jag fixade fyra lotter och håller tummarna för att jag kanske får vinna det fina förstapriset.

    Med vänlig hälsning, Jonna
    citron_flavour@hotmail.com

    SvaraRadera
  22. Detta kan de bli många fina presenter av :) de kliar redan i fingrarna ;) så nu håller jag tummarna. Fyra lotter blev de.
    Ett utav mina senaste DIY är ett gammalt syskrin som jag gjorde decupage på med vackra servetter o tapetklister. Man tar vad man har hemma när inspirationen kommer :) Nu fungerar skrinet som fin o praktisk förvaring av mitt smink. / Linnéa
    lirnea@hotmail.com

    SvaraRadera
  23. Har sytt dockkläder av mina skattgömmor i tyg-sytillbehörslådorna som till stor del består av min stora ärvda skatt från farmor, perfekt. Så roligt varje gång man hittar fina knappar, barn och fodertyg från gamla aftonklänningar! Bilder finns på bloggen: lisou-libelule.blogspot.se
    Jag är redan anmäld till Make&Creates nyhetsbrev, har en härlig beställning som väntar på Posten dessutom!
    Har gillat på facebook och skrivit om den...
    4 lotter alltså, hoppas hoppas!
    /Lisa

    SvaraRadera
  24. gammal pall + gammal duk + lackfärg = fin ny pall :)
    eller gammal vaxduk fastspikad/häftad på gammalt bord/pall/trälåda blir fin och ny!

    SvaraRadera
  25. tror jag prickar in 2 lotter!
    segonha@hotmail.com

    SvaraRadera
  26. Jag har ju precis hittat på ett nytt återbruks pyssel: ett skål gjort från gamla tidskriftsidor! Du får se det på mitt blog (fast det är ju på tyska, men bilderna kan du väl titta på i alla fall).
    Jag vet inte ens om jag kan delta i tävlingen eftersom jag bor ju i Tyskland. Men det skulle vara jättekul!

    SvaraRadera
  27. Åh det där vill jag gärna vinna! Jag har återbrukat senast genom att klä om pringles chipstuber med tyg, lacka över och vips har barnen fina "vaser" till sina plastblommor! Jag har anmält mig til nyhetsbrevet och länkar från min blogg! 3 st lotter, tack!

    SvaraRadera
  28. Ett kul återbruksprojekt (även för barn) är att göra fågelholkar av tomma juicepaket som täcks av papier maché (av gamla tidningar) och sedan målas. Beskrivning och bilder finns på min blogg. http://zararooke.bloggsida.se

    Förutom det har jag givetvis anmält mig till nyhetsbrevet, gillat på Bloglovin, och länkat hit från min blogg. Så det blir 4 lotter. :-)

    SvaraRadera
  29. Vilken rolig tävling! Vill ha allt! Målade porslin i helgen som var. Riktigt dåliga pennor hade jag tydligen hittat! :( Suck. Hört och sett mycket fina resultat från pennan från Make & Create, så den skulle jag mer än gärna vinna! För att inte tala om Griffelfärgen.. ah men hallå!

    Mitt bästa men kanske mest vedertagna återbrukspyssel är ommålning (http://www.dooelaa.com/diy-ett-tva-tre-klart/). Men det är ju så enkelt och effektivt!

    Följer på bloglovin och har nyhetsbrevet. 3 lotter :)

    SvaraRadera
  30. Hej Helena.
    Jag har gjort allt du bad om ;) 4 lotter är jag nu ägare av.
    I den skola där jag jobbar som klasslärare samt bildansvarig har vi ett projekt i början av åk 4. Vi gör om tråkiga "ritböcker" till fina "skissböcker". Jag har fått en massa gamla tapetkataloger från Calles Färghandel i Gislaved. Ur den får eleverna välja vilken/vilka tapeter de vill klä sina böcker med. Sen tar vi spillpappersbitar och gör fina etiketter.

    http://bildlararen.wordpress.com/bildsalen-ak-4/lite-teckningr-fran-hostens-bildlektioner-i-ak-4/

    SvaraRadera
  31. Jag tar såklart fyra lotter! Har massor av roliga pyssel i huvudet, men inga material och en mammaledigs-tunn plånbok ;)

    Gjorde om en byrå från IKEA som jag haft länge så den passade barnrummet bättre. Med färg och decoupagelim kommer man långt!

    http://elvornashem.blogspot.se/2013/03/diy-till-barnrummet.html

    Ha en fin dag!Kram elin

    SvaraRadera
  32. Detta vill man ju inte missa!
    Mitt mest aktuella återbrukspyssel är chokladpaprena som jag började spara för att göra en plånbok. Men eftersom jag fortfarande inte har kommit till skott och gjort någon plånbok har högen nu vuxit sig så stor att den snart räcker till en hel väska. Tror det skall få bli en picknickkorg/väska på nåt vis.

    Självklart vill jag ha fyra lotter, jag följer redan din blogg men likeade på FB också för säkerhets skull ;) Jag har också anmält mig till nyhetsbrevet och länkat till tävlingen på Facebook.
    KUL GREJ!

    SvaraRadera
  33. Nuvarande återbrukspysslet är en gammal bänkskiva som kläs med gamla serietidningar. På med ett par gamla ben så ska det bli ett skrivbord till ungarna. Som matchar pennstället vi gjorde för ett tag sen av gamla pappersrullar.

    Jag är anmäld till Make&Creates nyhetsbrev och gillar Mormorsglamour på Facebook. Totalt tre lotter.

    SvaraRadera
  34. Jag har länge, allt för länge, tänkt att jag skall virka ett par skålar av några gamla t-shirts. Man rispar helt enkelt upp t-shirten i ca. 4cm breda remsor och använder dessa som garn.

    Jag följer dig redan på bloglovin och lägger in en länk från mig blogg, så det blir 3 lotter.

    Håller tummarna.

    //jonna d

    SvaraRadera
  35. Hej hej!!! Oj oj oj vad jag vill vinna detta paket - gillar Make and creates saker så mycket!!! Hittade ganska nyligen till Mormorsglamour och jag har hamnat helt rätt, blir sååå inspirerad!! Tack!!
    Mitt återbrukspyssel ska bli att jag ska renovera (slipa och måla) ett gammalt skrivbord som är mitt sybord. Lådornas knoppar ska bytas ut mot äkta retro glasknoppar jag fått tag på hos en renoverande kollega....hon skulle kasta dem!!!! Neeeeeej, så får man inte göra - superfina i turkost och grönt glas!!! Kommer bli kanonfint tror jag!!!

    Tävlar med fyra lotter: gillar Mormorsglamour på Bloglovin, delat på min blogg, prenumererar redan på nyhetsbevet och så har jag delat med mig av mitt pyssel :0) hoppas hoppas just lilla jag vinner!!! Tjohooo

    SvaraRadera
  36. Tjoho, nu har jag gjort allt :) 4 lotter blev det.
    Härlig tävling :)

    Senaste DIY är att jag har tapetserat skokartonger med tapetprover, mkt snyggt :) och när man tigger tapetprover från färgaffären känns det extra bra.

    Hälsningar AnnKatrin
    annka.noreliusson@hotmail.com

    SvaraRadera
  37. Kul! Jag "återbrukar" så mycket, men det jag är extra nöjd med är den gamla dörren jag tog rätt på och fixade ett underbart "walk in skafferi" med.
    Tar en lott och hoppas på tur!
    Maria K.

    SvaraRadera
  38. Vilken härlig tävling! Jag gillar återbrukat och mina fina loppade grytlappar som jag har som dekoration på väggen i syrummet gillar jag verkligen. Har planer på att dels virka in gamla plastarmband för ny look och dels har jag planer på att uppdatera ett lite bredare plastarmband genom att såga av en bit och iställt ersätta det med läderband och träkulor...
    Jag har gillat, delat och singnerat för nyhetsbrev så 4 lotter tack!
    //Sandra

    SvaraRadera
  39. Har alldeles nyss upptäckt din superhärliga blogg! Underbar utlottning, var ju tvungen att göra allt som var möjligt för att få så många lotter som möjligt, hehe. Så jag har anmält mig till nyhetsmail = 1 lott, följer dig på Facebook = 1 lott, länkat på min blog ScrapDesign = 1 poäng, och så denna kommentaren = 1 lott. Så 4 lotter tack. Nu håller jag tummarna så de blir alldeles blå. ;-)

    SvaraRadera
  40. Ååh vad roligt, en tävling (eller främst vinst ;)) helt i min smak! :)

    Jag tar 4 LOTTER tack!

    1. Jag återbrukspysslar nog säkert flera gånger per vecka.
    Bland annat så har jag gjort stora vimplar av helt vanligt använt (det har alltså redan suttit på både en och tre presenter innan de återbrukades) presentpapper!
    Jag brukar göra pennburkar av konservburkar som jag klär in med tapetstuvar, bitar av presentpapper, sidenbanden från kläder, med mera.
    Till Jul gjorde jag Lussebullar i velour till dottern. Hade ett fult gammalt gosedjur jag sytt i söjden som ändå bara låg undanstoppat. Det sydde jag Lussebullar utav :)
    4 åriga dottern o jag pysslade grisar och katter av toarullar o delar från äggkartonger, supersöta blev dom!
    Jag sparar på nästan allt! Allt går att pyssla med, eller göras om till något nytt :)
    En pryl/liten möbel kan tex vändas uppochner eller dylikt, och bli som ny, få ett helt nytt användningsområde än vad det först var tänkt! Sånt gillar jag :)
    Nu senast fick en ful gammal brun ölflaska nytt liv, genom lite färg och washitejp! Nu används den till vas av egentillverkade pysslade blommor i min dotters fönster :)

    2. Jag har anmält mig till nyhetsbrevet, linn_122@hotmail.com

    3. Jag gillar Mormors Glamour på facebook, Linn Emerson.

    4. Jag har länkat med bild och text till din tävling i min logg på facebook.

    Hoppas på grym tur nu!

    /Linn, linn_122@hotmail.com

    SvaraRadera
  41. Hej!
    Jag har skrapat ihop till 3 lotter.
    Mitt tips på D-I-Y återbruk är att jag sparar alla extra-knappar man får med kläder, samt knappar som lossnat eller som jag sprättar loss från gamla kläder och använder som lås till armband jag knyter.
    Hälsningar
    Catarina
    Catarina.gartner@gmail.com

    P.s grym blogg!!!

    SvaraRadera
  42. Mitt senaste återbruksprojekt var att jag i fredags sydde kuddfodral av några blusar och tröjor som jag tycker är fina men inte använder så mycket längre. (här är bilder på dem: http://finastestina.blogspot.se/2013/03/mina-soffkuddar.html)

    Jag skrapade ihop 3 stycken lotter.

    Håller tummarna nu,/Stina

    SvaraRadera
  43. Jag gillar Mormorsglamour på Facebook och här kommer ett litet pysseltips så jag har alltså 2 lotter!

    Just nu idag, för bara ett par minuter sedan för att vara exakt, påbörjade jag ett litet minipyssel med en gammal glödlampa. Jag har täckt hela glödlampan (minus metalldelen) med gamla notblad (decoupage-style).

    När det har torkar kommer jag att hänga en kapsyl under glödlampan samt knyta långa snöre som jag ska hänga upp den i.
    Det hela kommer sluta som en luftballong! (förhoppningsvis!)
    Svårt att se slutbilden framför dig? Här har jag hittat min inspiration : http://www.rookno17.com/2012/03/repurposed-light-bulb-hot-air-balloon.html

    Tänk va mycket man kan göra med gamla glödlampor!
    Det var allt för mig! Tack för en fin blogg!

    SvaraRadera
  44. Jag tar tre lotter!
    Prenumererar på nyhetsbrev och följer din fina blogg.

    Mitt bästa återbrukspyssel är att stämpla med toarullar. Tjohej vilka snygga cirklar man kan få till med en klick akrylfärg! Utmärkt till scrapbooking och personliga kort till alla som önskar. :)


    /Marie M

    SvaraRadera
  45. Och klanten Marie M som skrev föregående kommentar har maialdressen: mariemarie_@hotmail.com :)

    SvaraRadera
  46. Jag planerar att göra ett "collage av ramar" som jag såg i en dyr inredningsaffär. Det är alltså ramar i olika stolekar och former som är målade i olika färger och ihop-satta till en enda enhet. Väldigt snyggt och borde vara lätt att snickra ihop själv.

    Jag blev också väldigt inspirerad av dig att köpa "tråkig" Ikea-porslin och måla med fina mönster!

    4 lotter tack!

    SvaraRadera
  47. Hej!

    Jag brukar spara konservburkar och glasburkar. Konservburkarna klär jag in i ett fint papper och använder som pennställ. Glasburkarna slår jag en spik genom locket så det blir ett hål, sen stoppar jag ner en rulle med snöre, på med locket = snyggast förvaringen för snören och band!

    3 lotter tack!

    Lovisa

    SvaraRadera
  48. Åh vilken rolig tävling.

    Mitt bästa återbruks pyssel är att återanvända alla glasburkar från tex sylt och saltgurka. Man kan klä dom med tyg, tejp, juteväv eller snöre, man kan måla dom eller klistra på papper, servetter. Ja man kan ju göra allt med gamla glasburkar. Man kan ha dom som pennburkar, små förvaring, eller kanske en vas. Jag älskar alla typer av burkar och ibland köper jag en viss sorts sylt bara för att burken va fin :)

    4 lotter tack :)

    SvaraRadera
  49. Gillar på fejjan
    Kommenterat här :)
    Och skrivit på min Blogg... :)

    Nu håller vi tummarna att ja vinner så jag har nåt å pyssla med när jag nu ligger sjuk en tid framöver :)

    SvaraRadera
  50. Vill gärna vara med på tre lotter. Prenumererar, Facebook och kommentar. Jag gör virkade mattor av lakan. Älskar slö form av återvinning. Kolla in: www.himlaverket.se eller instagram: himlaverket. Kram Ulla

    SvaraRadera
  51. Jag är med och tävlar med 2 lotter:

    - mitt bästa återbrukspyssel är mina minihyllor till barnens rum av gamla skokartonger. Sätt ihop önskat antal kartonger till en passande modell, dekorera med överblivna tapetbitar/ scraap book papper/ presentpapper. Perfekt till alla små samlares väggar! Bygg på efter behov.

    - gillar på FB ( Kristiina Söderström).

    GladvPåsk!
    Mvh Kristiina
    krieppola@spray.se

    SvaraRadera
  52. Hej! Jag är med med 2 lotter!
    Ett tips på jättefint armband är att fläta in muttrar i en fläta av vanligt bomullssnöre. När muttrarna är på plats tghtar man till flätan och de hamnar i ett jättefint fiskbensmönster.

    Glad påsk!
    sara_ohlsson08@hotmail.com

    SvaraRadera
  53. Jag är med! Skulle vara jättekul att vinna! Gillar på Bloglovin, har nyhetsbrevet sen tidigare och har delat din bild med tävlingen på facebook!

    Ett av mina favoritpyssel har varit när jag gjort om gamla plåtburkar som det har varit välling i. Jag har satt fast tapetrester med dubbelhäftande tejp, användt virkade band och tags som dekoration.

    SvaraRadera
  54. Jag är med och tävlar, och har samlat ihop 3 lotter. Följer på bloglovin, prenumererar på nyhetsbrevet och skriver även ett återbrukspyssel som jag vill göra såfort det blir tillräckligt varmt för att stå ute och snickra:
    Jag skulle vilja göra en liten byrå genom att använda mig av gamla brädor i olika färger och sorter. Man sågar helt enkelt ut lika stora träbitar och sätter på ett byråskelett. Enkelt och snyggt med råa trämaterial tycker jag! :))

    SvaraRadera
  55. Åå vill också vara med och tävla, jag och min äldsta dotter (2.5år) älskar att pyssla :) vi har precis blivit klara med att bygga finfina fågelholkar av gamla mjölkpaket :) min mail mikaela__mee@hotmail.com

    SvaraRadera
  56. Glömde skriva 3lotter till mig :) mikaela__mee@hotmail.com

    SvaraRadera
  57. Burkar i olika storlekar och grundmaterial har gjorts om. Burkar kan användas till mycket :)
    Smycken har plockats isär och satts ihop i nya formationer.
    Tidningspapper och reklam kan användas som paketpapper.

    2 lotter, kommentar här och nyhetsbrev.

    Hälsningar Karolina
    karolina20_(a)hotmail.com

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.