3/17/2013

Blommande ägg


Idag är det söndagsbilden hos fabriken och jag tänkte visa er lite påskpyssel inför kommande helg. Jag är inte så mycket för ägg och sånt och brukar vara ganska sparsmakad när det kommer till påskpynt. Men fick för mig att göra ett blommande ägg. Med hjälp av frigolitägg och en torkad hortensia gjorde jag två blommande ägg.
--------------------------
Today is sunday and time for the sundaypicture at Fabriken. Today I wanted to show you a different type of easter craft. A blooming egg. With a styrofoam egg, a dried hortensia and some glue I made these eggs for the Easter holiday.  

Du behöver: Frigolitägg (köpte mina på Panduro) sax/ limpistol och torkade blommor


Börja med att limma en rund cirkel i botten, detta så att ägget kan stå upp.
Fortsätt med att limma på ägget och pressa försiktigt fast de torkade blommorna tills hela ägget är täckt.
-----------------------
You need: styrofoam eggs/ scissor /gluegun and dried flowers (mine was a dried hortensia)

Start to add some glue in a circle in the bottom of the egg, just so that the egg can stand up straight.
Continue to add some glue at the egg and press the dried flowers in place gently. Continue until the egg it fully covered.



Missa inte tävlingen som pågår just nu till och med den 2 april. Chansen att vinna massor av pysselmaterial från Make & Create. Klicka på bilden så kommer du till tävlingen.

9 kommentarer:

  1. Jättefint ägg! Bilden på dig är jättefin! Ha en fin söndag och kram från Ester

    SvaraRadera
  2. Vad vackert silverägget är!
    Kram från en Sabina

    SvaraRadera
  3. Hej Helena! De två äggen på första bilden skapar en fin balans med varann. Snyggt!

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  4. Annorlunda och läckert!

    SvaraRadera
  5. Vilken enkel lösning för att få äggen att stå upp. Verkligen smart :) Kan tänka att det luktar gott om de torkade lommorna också :)

    SvaraRadera
  6. Vilka fina och ägg! Kul med lite annorlunda påskpynt! Själv är jag dålig på att pynta till påskhelgen... Kram Suss

    SvaraRadera
  7. wow!!! this is really original and clever!
    xxx Ale

    SvaraRadera
  8. Halloj! Såg att du skulle gå på frukosten med UnderbaraClara. Kul! Jag har skickat mejl till den adressen man skulle osa men inte fått något svar så jag gissar att platserna gick åt fortare än fort. Typiskt. Och det hade ju varit kul att träffa dig och andra bloggare också! ;)

    Hoppas ni får en härlig torsdagsmorgon.
    Helena

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.