2/07/2013

Återbruk /Recycling


Idag är det tema återbruk på Fabriken och jag led ett tag av prestationsångest, det liksom låste sig helt, jag kom inte på en enda sak. Fastän nästan allt jag gör är i återbruk...
Sen insåg jag ju att jag för några veckor sedan målat mina gamla tallrikar med porslinspenna. Tanken är att dessa två fat ska bli något annat än en tallrik att äta på. Men har inte tagit mig för att slutföra det projektet så just nu får de symbolisera bara tallrikar. Fortsättning följer.....
------------------------
Today it´s time to write a post with recycling ideas at Fabriken and this is my contribution for this theme. Paint your porcelain with porcelain pen. Don´t forget to read the instructions before you use it.
I painted these plates several weeks ago but have forgot to show them here on the blog. These plates will be something else than a usual plate... but haven´t done it yet... so more pictures and information will be posted in a later post.... 
Min porslinspenna köpte jag hos Creative Company men vet att den finns även hos Make and create, som jag såg hade postat ett inlägg om att måla porslin, så vill ni ha mer inspiration på porslinsmåleri är det bara att gå in på hennes blogg Craft and creativity.
-------------------
I bought my porcelain pen at Creative Company but you can even by it at Make and create. Craft and creativity has also been painting on porcelain so for more inspiration you can check it out here.


29 kommentarer:

  1. Jättevackert mönster på tallrikarna. Du är så kreativ, med små medel, inspirerar.

    Ha en fin vecka. // Lissen

    SvaraRadera
  2. Men människa.... förstår du hur snygga dom tallrikarna är?! Jag älskar dom!!

    SvaraRadera
  3. Ja...Jag instämmer så himla snygga!!! Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Tallrikarna blev vansinnigt snygga! Kul att du också målat på porslin. :-) Det var enklare än jag hade trott.

    Tack för länkningen! Kram på dig.

    SvaraRadera
  5. Så himla himla fina! Ska det bli ett kakfat mån tro?

    SvaraRadera
  6. Wow! vad fina de blev... Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Väldigt fina! Jag tänkte faktiskt att det här måste ju vara ett perfekt tema för dig. Jag har tänkt att jag ska måla liknande på tallrikar, men då får jag prestationsångest ;-) Jag blir sällan nöjd när jag ritar på fri hand.

    SvaraRadera
  8. MEN vad läckert!!! Och stadig hand verkar du ha också. :)

    SvaraRadera
  9. Nu måste jag bara köpa en sån där penna. Har tänkt på det länge men inte blivit av. Kanonfint!! Kram

    SvaraRadera
  10. Oj, så snyggt! Jag har låtit barnen måla tidigare men inte testat själv. Måste få till lite pysseltid för mig själv ;)

    SvaraRadera
  11. Vad fint du har gjort! Det ska bli spännande att se vad du tänkt att tallrikarna ska få bli när du är klar med projektet!

    SvaraRadera
  12. This is AWESOME!! What a cool idea! Love the design you did!

    SvaraRadera
  13. Men ojojoj vad fint! Och så påhittigt. Och roligt. Sådan inspiration som jag blir glad i själen när jag ser.

    SvaraRadera
  14. Åhhhh, så himla snyggt! Jag måste nästa prova...
    Kram

    SvaraRadera
  15. Älskar detta. Stpra möjligheter att jag gör copy past. Så himla snyggt!!!

    SvaraRadera
  16. How fantastic! You're so clever :) I have to get hold of one of these porcelain pens!

    SvaraRadera
  17. Måste verkligen testa detta, tråkiga vardagsporslinet kan ju bli hur fint och roligt som helst :)

    SvaraRadera
  18. Ser väldigt likt Marimekko, men snyggt ändå!

    https://www.marimekko.fi/verkkokauppa/tuote/oivasiirtolapuutarha-lautanen-063304-191

    SvaraRadera
  19. Riktigt snyggt och ett otroligt bra tips!! Tackar :)

    SvaraRadera
  20. Great idea! And easy to do ... thanks for it.

    Regine
    http://leuchtend-grau.blogspot.de/

    SvaraRadera
  21. Hej! Jag var sugen på att måla på porslin och googlade grafiskt porslin. Då kom jag till din fina blogg och såg ditt snygga porslin och gjorde nåt (väldigt) liknande. Hoppas det var ok! :) http://linhje.blogspot.se/2013/04/kaffefat.html
    Ha det fint! /Linnea

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.