1/24/2013

Uppdatera gardinerna/ update your curtains


Fyndade detta skärp på second hand butiken men provade det inte innan jag köpte det. Det var ungefär en meter för kort och jag vet inte hur jag tänkte när jag köpte det.
Så efter lite funderande hittade jag ett annat användningsområde för skärpet. Varför inte agera omtag runt gardinerna? Så fick det bli! :)

----------------------------
Found this belt on a fleemarket, but forgot to try it before I bought it. Realized when I came home that the belt was about a meter too short... :)
So know the belt has another function in my kitchen, keeping the curtains in place :)
Det är nog den enda ordningen jag kan bjuda från detta hem, (att skärpet lyckas hänga på gardinen alltså )för någon ordningsmänniska är jag absolut inte, även om jag verkligen önskade det.
Gillar när det ser undanplockat ut hemma (vilket det inte gör så ofta) om man dessutom öppnar garderobsdörrarna eller pysselskåpsdörrarna, väller det ut saker. Så jag trycker in allting snabbt igen och slänger igen dörren och hoppas att allting ska stanna där, tills nästa gång jag ska öppna dörren.
Tänk så tröttsamt tänker jag varje gång, men inte blir det någon bättring för det... :)
Det var det bidraget jag hade till torsdagens tema i Fabriken. Titta in där och ni vill se nån som har bättre ordning än en annan :)

14 kommentarer:

  1. Vilken härlig kreativ idé! Har tyvärr inte en enda gardin hemma, annars skulle det ha blivit en tur till loppisen direkt - gillar verkligen den där idén!

    SvaraRadera
  2. Jätte tuff idé som jag förmodligen kommer att härma.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Bra ide :)
    Go torsdagskväll på dig från Maria

    SvaraRadera
  4. MEn det blev ju sketasnyggt ju! Ska bli spännande att se ert bord!

    SvaraRadera
  5. Sjukt snyggt Helena :) är så roligt att läsa om allt du gör, Är en flitig läsare

    SvaraRadera
  6. Känner igen det där med garderoberna ;) Har kommit på att det går att ta en låda eller en garderob lite då och då. På så sätt håller man ordning och reda. Trevlig helg! Kram Ester

    SvaraRadera
  7. Vilken bra idé! Skitsnyggt!

    SvaraRadera
  8. Så smart, och så snyggt! Mycket bra idé. :) Kram

    SvaraRadera
  9. Kul idé och hur snyggt som helst. Synd bara att jag inte har några gardiner hemma... Får kanske tänka om. ;-)

    SvaraRadera
  10. Vad fint! Vilken rolig idé, detta gillar jag! Tänk att jag också har vita gardiner utan omtag uppe just nu, detta skulle ju vara jättefint i köket!

    SvaraRadera
  11. Very cool idea!!!

    I ve made a post about it with your photos (with link and credits, of course!)

    http://todiyornottodiy.blogspot.pt/

    thanks for sharing this!!

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.