1/12/2013

Om ni bara visste...


.... hur mycket det värmer med alla era fina kommentarer ni lämnar här och om ni bara visste hur mycket det värmer i hjärtat när man får reda på att man lyckats inspirera någon. Som till exempel Le petit jardin som gav mig en award häromdagen.
Med awarden ingår även att man ska svara på lite frågor och jag brukar aldrig lyckas genomföra det, men denna gången har jag lyckats att skriva ner några rader. Riktigt kul faktiskt att tänka igenom saker och ting och vad man tycker och tänker.
Vilken är din favoritmånad på året?
Det är så svårt det där med att välja... skulle nog säga att jag tycker om alla månader på året förutom November som kan kännas lite grå och trist ibland. 
Tycker dock att charmen med att bo i Sverige är att vi har så många årstider att följa och glädjas åt... Gillar förändringar och lika mycket som jag tycker om vårvärmen, som strålar i ansiktet. Lika mycket ser jag fram emot första snön, när man kan få göra alla roliga vinteraktiviteter. Hösten när man får kura in sig hemma och puffa kuddar, dricka te och tända ljus. Sommaren när man kan gå barfota i gräset och slippa klä på barnen overaller, bada och alla långa vackra sommarnätter.
Vilken rätt är din favorit?
Mat gillar jag! Massor! En av de lyxigaste saker jag vet är att få äta en god middag med ett riktigt gott vin till. När det kommer till favoriter så var det svårt att välja igen... så väljer nog att säga god, vällagad mat på lyxig restaurang.
Vad lyssnar du helst på?
När det kommer till musik så har musikintresset stagnerat något, från att när jag var barn och tonåring alltid lyssna på musik, vad jag än gjorde eller var. Lyssnar jag mest på radio nu för tiden men gillar melankolisk musik... Borde signa upp mig på Spotify... men har inte tagit mig för. Jag vet att jag är efter och gammalmodig, men vissa saker tar lite tid :)
Hur ser din drömträdgård ut?
Haha... inte som den ser ut nu i allafall... 
Men drömträdgården får gärna innehålla vatten, sten, betong... alla elementen ska vara med, en vilsam trädgård med inte allför mycket färger på blommorna, mycket grön växtlighet. Dessutom skulle den sköta sig själv. För några gröna fingrar har jag inte fötts med.
Var skulle du vilja resa nästa gång?
En av de länder som ligger mig varmt om hjärtat är Chile som jag och sambon var i för oj.... 7 år sen (känns som igår). Fick en väldigt positiv upplevelse av Sydamerika då och skulle vilja upptäckta den kontinenten mer, kanske Argentina nästa gång.
Vem skulle du vilja ha som middagssällskap för en kväll?
Min extramorfar Harry som betydde massor för mig men som nu har flyttat till himlen. Skulle vara så häftigt att få träffa honom en gång. Låta han få träffa min familj och prata om livet. Han skulle få berätta om alla lärdomar han fått av livet, ge mig tips och råd på hur man fortsätter vara så där genuint snäll och omtänksam som bara han var.
Vilket är ditt bästa recept på ett lyckat grillparty?
Jag tycker om avslappnade fester, därför är grillparty helt i min smak. Jag skulle be alla gäster att ta med sig någonting ätbart till festen så att vi fick smaka massor av olika saker. Sambon fick stå bakom grillen och grilla, för det är han riktigt bra på. Alla får vara med, barn och vuxna. Dansandes ute på altanen hela natten med dunka dunka musik.
Vilket är favoritplagget?
Mjukisbyxorna!! Inget slår mys i soffan i myskläder...
Vad skulle du vilja bli när du blir stor eller har du nått drömmen?
Jag skulle vilja kunna leva på det kreativa genom att fota, pyssla och styla. Än har jag inte hittat hur jag ska ta mig dit. Men säg till om du vet hur.
Vad fascinerar dig?
Det finns mycket som fascinerar mig, folk som vågar göra sin egen grej. Duktiga kreativa människor som kan skapa av ingenting. Hade en sån i parallell-klassen på estetlinjen. Han skapade av allt, idéerna var miljontals och han var aldrig nöjd, fastän allt han gjorde förvandlades till guld.
Vackra saker som en snöflinga, vissna blad och havet fascinerar mig massor, det är så vackert och inspirerande men samtidigt så farligt. Men även hur gräshoppan (på bilden ovan) faktiskt hamnade på dörrhandtaget och hur den kunde sitta där så länge medan jag fotograferade.

Puh! det var svaret på alla frågor. Denna award ska även skickas vidare till bloggar som man själv tycker om, och har under 200 följare. Det är det bästa med det här... att man får rekommendera andra bloggar. Vilket jag tycker är så kul, för det finns så mycket inspiration där ute.

Dagmars kitchen - En matstylist och fotograf som bloggar om mat... Kan faktiskt inte bli bättre än så. Otroligt vackra bilder, goda recept och alltid en njutning av kliva in i den världen.

Lyckoland- Med sina träffsäkra tankar och funderingar om livet. Känner jag alltid att jag måste stanna upp och tänka efter en extra gång, efter att ha läst denna blogg.

Fru fix och trix- Med ett färgsprakande hem som man inte kan bli annat än glad över och vackra bilder. Inspirerar denna blogg massor.

Tillevill- Har redan skrivit om denna blogg tidigare men om någon missat, bara måste ni titta in här igen. En kreativ glad tjej som pysslar. Jag fashineras över vart hon får alla fina idéer ifrån?! Bloggen gillas skarpt!

A concept by Anna- En fotograf som bloggar om inredning. Man smäller av ibland för de otroligt vackra bilderna och fina miljöerna.

Pysselbolaget- En blogg perfekt för dig som har barn och gillar att pyssla. Här hittar du massor av fina idéer för dig och ditt barn. Ska definitivt prova att göra lampan de gjort i senaste inlägget!

Pastill- Vet att hon precis fått denna award från le petit jardin men hon är värd en ytterligare award! En aldrig sinande inspirationskälla. Pysseldrottningen! Massor av fina tips till dig  som gillar att vara kreativ.




10 kommentarer:

  1. Grattis till den fina utmärkelsen! Roligt också att få veta lite mer om dig!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Åh vad glad jag blir, tack så jättemycket!!! Och vilka underbara foton du har i ditt inlägg, du är verkligen jätteduktig på att fota! Kul att läsa lite mer om dig :-) KRAM

    SvaraRadera
  3. Så vackra bilder! Och kul att läsa dina svar på frågorna och få veta lite mer om personen bakom alla kreativa, inspirerande inlägg. :)

    SvaraRadera
  4. Grattis till utmärkelsen o kul att läsa lite mer om dig. Underbara bilder. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Grattis till utmärkelsen och vilket roligt inlägg att läsa!

    SvaraRadera
  6. Kul att läsa dina svar på frågorna. Och grattis till utmärkelsen, alltid kul att få reda på att någon gillar det man gör. :) Kram

    SvaraRadera
  7. Underbart finna du!! Du värmer mitt hjärta denna kalla dag! Tusen tack för en fin utmärkelse och ännu mer tack för de fina orden! Jag ska absolut sätta min ner och svara på de kluriga frågorna så fort jag får tid. Och självfallet dela vidare!
    Ha nu en riktigt fin söndag! STOOOOR KRAM

    SvaraRadera
  8. GRATTIS till utmärkelsen - det är du verkligen värd!! Och jättekul att läsa svaren på frågorna och få veta lite mert om dig.

    Och så får jag tacka så mycket för att du skickade vidare till mig!

    Men som sagt - vad ska jag göra med den? Ska jag svara på samma frågor och skicka vidare den sedan - eller hur är tanken? För självklart vill jag göra något med den :-)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Stort tack för den här utmärkelsen och för din jättefina motivering som verkligen värmer. I dag har jag länkat till dig och tackat :-)

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.