12/02/2012

Söndagsbilden och lovikajulkulor

Idag är det en snöig vit söndag och dags för söndagsbilden hos Fabriken. Idag har jag använt mig av bilder från förra året som förtjänar en ytterligare chans. Då virkade jag julkulor i lovikagarn och hängde i julgranen. 


Börja med att lägga upp 5 maskor och slut om till en cirkel, fortsätt sedan att virka runt runt.
Öka maskor varje varv med så många varv som du virkat.
Ex är du på varv 2, lägg till 2 maskor, är du på varv 3 lägg till 3 maskor.
Fortsätt så tills du börjar få en lagom storlek på julkulan, fyll samtidigt i med stoppning i julkulan och börja med att ta in maskor i samma takt som du ökade.
 
Gör ett avslut och julkulan är klar!
 
Ha en bra söndag nu!
Kram
 
Helena



 

9 kommentarer:

  1. Fina kulor!
    Ska lära dottern att sticka i jul. Bra med sådana här stickprojekt som inte tar så lång tid ;-)

    SvaraRadera
  2. love these baubles!!!
    they seem so soft.....
    xxx Ale

    SvaraRadera
  3. Härliga, rustika men ändå mjuka. Jag gillar.

    SvaraRadera
  4. Vilka fina kulor ,och gör sig så bra mot det rostiga
    ha en bra dag

    SvaraRadera
  5. Å, enkelt och snyggt!

    Kram på dig

    SvaraRadera
  6. Vilka söta kulor!

    Svar: Det är verkligen synd att photoscape finns för mac. Det är ju så lätthanterligt! Jag har dock en bärbar pc-dator som jag använder då och då just för photoscapes skull. Datorn är dock väldigt seg, så det är inget jag föredrar.

    SvaraRadera
  7. Vad mycket vackert du gör och vilka fantastiska foton! Vad har du för kamera och objektiv?

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.