11/12/2012

Reportage i Evelina..

I dag har jag spenderat hela förmiddagen i Eskilstuna inför ett reportage som kommer i Eskilstuna kurirens helgbilaga Evelina. Reportaget kommer i lördagens tidning, så håll ögonen öppna ni som bor i Eskilstuna.
Skrev tidigare om en julduk och tröja som jag skulle sy om inför klädbytardagarna i Eskilstuna.
Så här blev slutresultatet, denna outfit och massor av fina saker kommer att visas upp på modevisningen den 24 november och klädbytardagen.
Halsbandet är gjort med stora träkulor som är 20 mm i diameter. Beskrivning hur man gör det hittar ni här.


Kjolen och tröjan är en hyllning till alla fina människor där ute som lägger ner så mycket timmar på hantverket (i detta fall att brodera korsstygn) som alldeles för få uppskattar. Det är kul att lyfta fram andra användningsområden för en duk än att den bara ska ligga på bordet.
Kjolen är även broderad med symaskins broderi i nederkant och spetsarna är tagna från en gammal klänning jag hade växt ur.
 
Det är inte så svårt att sy om sina använda plagg till något nytt, om jag kan, så kan ni. För ni vet ju att jag inte är någon hejare bakom symaskinen... Korsstygns broderierna på tröjan är påsydd direkt med sicksacksöm. Det ska gå så fort som möljigt om man frågar mig :)
 
På lördag kommer jag att visa fler bilder på de andra klädesplaggen... den som väntar på något gott... :)

 
 

7 kommentarer:

  1. Fina bilder och kläder, vad duktig du är!

    SvaraRadera
  2. Vilken jättefin klänning. Jag blir helt kär i den.
    Sarah
    Pinnar den direkt!!!!

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du är!!

    Ha en underbar tisdag

    Kram Johanna

    ps länk till hay http://hay.dk/

    SvaraRadera
  4. Jätte fint och jag längtar efter fler omsydda kläder.

    SvaraRadera
  5. Nä men oj vad fin! Som en modern folkdräkt. :) Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken fin outfit och vilken kul ide att använda gamla dukar till kläder!

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.