11/03/2012

Halloween monster av mammas gamla strumpor

Inspirerade från Minimello på Barnkanalen i går kväll ville vi göra våra egna toapappersrulls figurer. Sagt och gjort... strumpbyxor fylldes med stoppning och knappar, band och sytråd gjorde att våra monster växte fram på fredagskvällen.... Det ser faktiskt mer avancerat ut än vad det är... Det här var första gången jag och äldsta sonen prövade på detta och här är slutresultaten efter våran pysselkväll...
 
 Edvin har ritat med svart penna på sin gubbe, små stygn för att ögonen ska bukta inåt har sytts.
 Med hjälp av sytråd och nål kan man dekorera sin figur med massor av roliga saker, som här.. ett ärr.
 Du behöver: Sax, toapappersrulle, stoppning, sytråd, synål, nylonstrumpa och andra roliga dekorationsföremål, här är det bara fantasin som sätter stopp.
 Börja med att fylla nylonstrumpan med lite stoppning, forma till en rund boll och knyt runt med sytråd i änden. Gör öron och näsa på samma sätt.
På mitt monster använde jag knappnålar som trycktes ner, målade pupill med penna.
Huggtänder, ärr, näsa och öron dekorerades med några lätta stygn. Band knöts runt halsen som dekoration och för att hålla händerna på plats som gjorts efter samma princip som ovan.
Edvin dekorerade sitt monster med knappar och genom att rita med svart penna på toarullen.

Lycka till nu och testa... för det mesta av det här har man redan hemma. Som stoppning använde jag en gammal kudde som jag sprättade upp och fyllde nylonstrumpan med. Behöver inte köpa dyr stoppning i affären.

Hoppas att ni har en bra lördag... här hemma dekoreras våra monster ännu mer och min 4 åriga son sitter just nu och syr med nål och tråd för första gången i sitt liv och det går jättebra.

4 kommentarer:

  1. Roliga och tuffa och väldigt läskiga såklart :)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Men så söta!
    Tusen tack för den fina kommentaren om vårat hem som gjorde mig väldigt glad!

    Kramen

    SvaraRadera
  3. fabulous project, my boys will love this one! thanks for sharing on craft schooling Sunday!

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.