11/26/2012

Full fart...

Inser nu när jag tittar in i bloggen att det var en vecka sen senaste inlägget. Men det har varit så galet mycket senaste två veckorna :) Jätteroliga saker... träffat massa nya människor, fått massor av ny inspiration. Kommit på en himla massa nya idéer och är med på roliga projekt.
Så just under dessa dagar, har bloggen fått lida och jag är så glad att ni trots detta fortsätter att kika in :)
Min svägerska sa att : " Det märks att det är mycket nu eftersom det inte händer något på bloggen" och precis så är det :)

Veckan avslutades med kalas för vår kille Edvin som fyller 5 år nu på onsdag.
Han hade bjudit hela avdelningen så det var full fart här hemma och efter barnkalaset fortsatte vi med släktkalas.
 

Förra året när Edvin fyllde fyra hade jag gjort dessa vimplar, så de plockades fram igen. Tänkte att det var ett tag sen jag visade den pysselbeskrivningen så det får bli en upprepning av tidigare inlägg.
 
 

Du behöver: bok eller tidning/sax/linjal/penna/pappers klister/häftapparat/snöre
Stora bokstäver utskrivna från word eller bildbehandlingsprogram
 
Rita upp en vimpel enligt exempel ovan, använd den som mall och klipp ut så många vimplar du vill ha efter mallen.
 Klipp ut och klistra på bokstäverna på vimplarna. 
 Häfta fast vimplarna på snöret med hjälp av en häftpistol
 
Nu är det klart!
 
Tack för alla ni 100 000 som tittat in de senaste åren! blir så otroligt glad!
 

 
 


 

6 kommentarer:

  1. Ja, det är nog rätt mycket nu för de flesta av oss. Ett vanligt tillstånd inför julen. :) Fina vimplar i alla fall!

    SvaraRadera
  2. urfina.....vi skrattade gott när vi hittade gamla vimplar på snöre på landet för några veckor sen..och vi konstatera ännu en gång att ; allt kommer tillbaka.

    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  3. Fina enkla vimplar! Här har vi också kalasat.

    SvaraRadera
  4. Åh, så snygga vimplar! Tack för tipset!

    Lite rolig kuriosa också - apropå vimplar. Vi har vimplar i nästan alla rum här hemma och när jag var borta i söndags så hade min dotter (7 år) pysslat ihop ett flaggspel av just tidningsapapper och garn och satt upp i köket. Hon ville göra mig glad när jag kom hem... Så gulligt!

    SvaraRadera
  5. Fina Bilder och härliga tips och ideér.

    SvaraRadera
  6. Håller med ovanstående - fina vimplar & fina bilder!!

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.