9/25/2012

Missonihysteriskt

Idag var jag förbi mitt gamla jobb för att hämta lite viktiga papper och hann luncha med en vän. Medans jag väntade hann jag spinga förbi Lindex.... men hade glömt bort (även om många bloggare påminnt mig idag) att deras kollektion i samarbete med Missoni släpptes idag.
Och det var hysteriskt...
Förr i världen älskade jag att shoppa och att hålla mig uppdaterad hela tiden. Hade shopping som nöje och så fort man hade lite tråkigt åkte jag och handlade.
Efter senaste året på Recycle Design linjen har shoppingsuget nästan helt försvunnit och garderoben återanvänds mycket längre än tidigare.
Nu för tiden tycker jag det mest är jobbigt med folksamlingar och hysteri. Dessutom blir jag helt slut efter någon timme i butiker om jag ens står ut så länge. Det är som att luften går ur mig.
Ska jag handla så handlar jag gärna i mindre butiker där lysrören inte är så starka och ljudvolymen är mycket mindre. Dessutom är det mycket roligare att handla hos små butiker, då jag börjar förstå hur svårt det är att få saker och ting att gå runt.

Så de som hysteriskt ryckte i Missoni plaggen idag fick fortsätta med det och jag vände raskt på klacken och åkte hem istället, till ett lugnt hus och mina egna projekt.

3 kommentarer:

  1. Här i lilla Piteå var det inte det minsta hysteriskt. Kanske är fördelen med att bo i en liten stad. :)
    Jag kunde i lugn och ro köpa mig en kjol. Hade det varit hysteriskt hade jag låtit bli att gå in i butiken!

    Ha en fortsatt bra dag!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag förstår precis..bra att du vände raskt på klacken. Modigt gjort!

    SvaraRadera
  3. Vad jag känner igen mig. Och håller med. Visst tycker jag att de där kläderna verkar snygga men... det finns mycket som är snyggt, och jag varken kan eller vill ha allt bara för det. Att vara av med shoppingbegäret är en befrielse.

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.