8/13/2012

DIY decorated stones

Vet att jag tipsat om denna blogg tidigare... men om ni mot förmodan hade missat så får ni inte missa denna fina pysselblogg som aldrig slutar att imponera på mig. Både med fina pyssel och riktigt fina bilder. Craft and Creativity bloggen hittar du här.

Know that I´ve referred to the blog Craft and creativity before. But if you have missed it, promise me to check it out . A blog with inspiring crafts and beautiful pictures.







Hur läckra är inte dessa stenar som dekorerats med vanliga gnuggisar?
Placera gnuggisen på stenen där du vill ha den och dra med ex. en glasspinne över motivet så fastnar det på stenen. Men se till att stenen är tillräckligt slät för att få bästa resultat.

These stones are just adorable. If you want to do one by your self. You just need a transferable image (rub-on) and a wooden stick. Start by cutting out your rub-on, place the image over your stone, rub with a wooden stick (ice cream stick for example) and your done. To get the best result, apply the transferable image on stones that are as smooth as possible.

Tack Helena för att jag får låna dina ljuvliga bilder.

Kram
Helena

2 kommentarer:

  1. Självklart får du låna bilder, jag blir både smickrad och glad! Kul att du gillade mina stenar. :-)

    Du imponerar minst lika mycket på mig!

    SvaraRadera
  2. Underbara stenar. Underbar blogg, kan inte nämnas för många gånger. :) Kram /Nellie

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.