7/28/2012

Längst ute på ön + färgkarta

....på vårt landställe, ligger det en strand, en strand täckt av sten.
Jag kanske är konstig, men jag kan må bra av att se detta, som i mina ögon är väldigt vackert, brun torkad tång, bland de vackra stenarna. Här kommer även en färgkarta uttagen från bilden. Varför inte utgå från detta när man ska inreda ett rum.


Det är något särskilt med stenstränder, hela jag mår bra av att få känna vinden i håret, titta ut över en vacker solnedgång rakt ut i havet, utan något mer land i sikte.
Det kliar i fingrarna och lusten till att skapa pirrar i hela kroppen och jag mår bra.
Det är läckert att se reaktionen på barnen också, för de går ner i varv de med och kan stå länge och bara kasta stenar vid strandkanten.

Känner ni igen er? kan ni känna samma känsla på stenstränder eller har ni några andra ställen där ni bara trivs och inspirationen flödar.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg du har, hit kommer jag gå ofta. Det är väl oftast så att man hittar det rätta färgerna i en helt annan miljö, jag hade gärna bott i ett hus med inspiration fån den färgskalan.

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig färginspiration från naturen! Så fina bilder!
    kram

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.