5/04/2012

En av alla många framtidsdrömmar är att någon gång lyckas med att få sparris och växa i köksträdgården... Men eftersom mina fingrar minst sagt är gröna, till och med garderobsblommor och kaktusar har svårt att överleva här hemma.

Pressbild: IKEA livet hemma Foto: Roland Persson
Det här med att man ska vattna blommor, tycker jag är överskattat när man istället kan lägga tid på att måla om ett skåp eller ligga på soffan och filosofera.
Men nån gång ska jag lära mig hur man gör när man lyckas vattna saker fler gånger än en, från inköp, och då.... då, ska jag odla sparris i köksträdgården som förut var ett potatisland men numera agerar sandlåda.

För hur gott är det inte med smörstekta sparrisar... kanske inlindade i bacon, en god olivolja på, flingsalt och parmesan... mmmm... bara smälter i munnen.

1 kommentar:

You make my day! Thanks for leaving a comment.