4/27/2012

Leka lite...

Det blir en och annan bild redigerad till bloggen, men det är inte alla som publiceras. Tittade igenom lite bilder och fann dessa.
De här var ett experiment på lite redigering i Photoshop, satt och lekte en kväll... Mitt mål framöver är att bli bättre på både att fota, skriva mer personligt, redigera bilderna i bildredigeringsprogram och styla. För det ligger mer jobb bakom bilderna än vad man tror. 
Men det är häftigt hur mycket jag har utvecklats under bloggandet. Under tre års mammaledighet med mina barn hade jag knappt skrivit en rad, som mest min underskrift, eller korta mail till kompisar. Så att skriva en mening för mig var jättesvårt, för jag hade glömt bort hur man skrev. Kunskaper som stavning, särskrivning och annat bra att kunna när man skriver, var totalt bortglömt. Tycker det fortfarande är svårt att skriva men övar och försöker att bli bättre.

När det kommer till bilder, så har jag aldrig tidigare varit särskilt intresserad av att fota och glömde alltid kameran på semestrar. Litade alltid på att någon annan skulle ta kort, för jag tyckte verkligen inte att det var roligt.

Tänk vad det kan ändras... Nu vill jag bara lära mig mer och mer om hur man fotar och inser att det är en helt ny värld som öppnats. Det känns som man aldrig kan bli färdiglärd inom fotografering och det passar ju mig utmärkt som drivs av att lära och utvecklas hela tiden.

3 kommentarer:

  1. Vackra bilder! Jag är glad att jag har hittat din blogg!

    Skriver under på dagens text. Jag lär mig massor varje dag. Jag har fått en helt ny vana att skriva, både på svenska och engelska (behjälpligt). Mitt fotointresse har verkligen blossat upp och jag har lärt mig otroligt mycket om olika sätt att redigera bilder. Väldigt lärorikt, utvecklande och roligt.

    SvaraRadera
  2. Vad spännande att läsa om din utveckling, det hade jag aldrig kunnat tro. Du måste verkligen ha utvecklats massor. :) Ser fram emot att följa fortsättningen! Kram /Nellie

    SvaraRadera
  3. det är jättekul att fota och du är jätteduktig. gillar dessa bilderna. Vad är det för rolig gren i vasen? Gillar!

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.