4/04/2012

Återbruk och påskpynt

Här hemma blir det inge påskpyntande förutom dessa plommonkvistar som blommar i vardagsrummet efter att jag beskärde plommonträdet för två helger sedan. Nu börjar blommorna slå ut och det blir så vackert, jag har även äppelkvistar som står i en annan vas. Men där har blommorna inte slagit ut ännu.
Så glöm inte att spara de vackra kvistarna efter beskärning, de blir så fina att ställa i en vas som dekoration.
Annars är jag inte så mycket för påskpynt, tycker oftast att man knappt hinner ställa fram det innan påsken är över. Dessutom ska vi inte vara hemma i påsk utan åka runt till svärföräldrar och mamma och pappa och äta gott.

Hoppas däremot på att grabbarna ska komma hem med lite påskpynt som de gjort på dagis. Hur gör du? Gillar du att påskpynta? 

4 kommentarer:

  1. Jag gillar påsken och pyntar ganska mycket med dukar, påskris och lite kycklingar och tuppar. Är en kort tid men vill ändå få fram mina saker.

    Brukar oxå plocka in lite ris, helt ljuvligt när de små blommorna slår ut =)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag påskpyntar lite, men satsar hellre på att vårpynta och göra det fint med mycket blommor och växter. Så jag gillar ju dina vackra grenar speciellt mycket. :-)

    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  3. Jag gillar också att pynta med diverse kvistar, gärna vide!
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  4. Vi brukar också vara väldigt sparsmakade med pynt under påsk. I år har vi haft så mycket annat att göra så vi har inte ens tagit ner påskpyntet från vinden.

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.