3/29/2012

DIY förändra vitrinskåp

Idag har jag varit hemma och vabbat, stora killen hade feber i går men idag har han varit feberfri. Så vi har städat, pysslat, lekt och gjort om lite här hemma. En riktigt mysig dag.
Mitt i allt fick jag för mig för att förändra vitrinskåpet lite. Den fick en liten tapetbit inne i själva skåpen där vitrindörrarna sitter och vips blev det ett helt annat skåp.
Hur gör man då detta? Jo, fram med sax, linjal, penna, tapet och denna gång använde jag mig av dubbelhäftande tejp, men om man är helt säker på att tapeten ska sitta där i all evighet, så kan man tapetsera fast tapetbiten i skåpet. Nu har jag ju en viss benägenhet att ändra mig hela tiden, så jag tog den snabba vägen, favoriten, dubbelhäftande tejp. Som passar till det mesta.
Börja med att mäta upp hur bred tapetbit du vill ha och klipp ut denna.
Därefter fäster du tapeten med hjälp av lim eller dubbelhäftande tejp och sen är det färdigt! Gillar verkligen snabba lösningar som gör att man kan förändra snabbt :)



Imorgon är det en rolig dag. Börjar med pressfrukost på Äntligen hemma mässan och därefter bär det av för att förbereda inför Eco Now mässan i Munchenbryggeriet som går lördag och söndag. Vi i klassen kommer att stå där och visa vad vi gör men även sälja lite saker. Välkomna dit! :)

2 kommentarer:

  1. Vilket bra tips! Speciellt att man kan använda tejp. så smart. :) Kram /Nellie

    SvaraRadera
  2. Läckert! OCh vad kul att bara passa på att gå lös så där när tid plötsligt dyker. Det var länge sen jag gjorde...

    En fin helg till dig!
    kram

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.