2/28/2012

Sommarutställning Liljevalchs


Under sommaren kommer Hemslöjden som firar 100 år ha en utställning på Liljevalchs konsthall. Vi i klassen fick möjlighet att vara med på denna utställning. 2000 konstnärer är med och deltar och alla har fått en grundform att utgå ifrån. Det så kallade "lövet". Efter många timmar bakom symaskinen och andra problemlösningar blev detta resultatet och jag lämnade in det igår.

Lövet är uppbyggt med olika former i varierande höjder. Träådringen som jag försökt att efterlikna är målad på linnetyg med vattenfast färgpenna. Alla svarta linjer sydda på symaskin, så det blev X antal timmar bakom symaskinen.
Sidorna är täckta med wellpapp, för jag tycker att den strukturen är så vacker och passar in färgmässigt på lövet.
Alla svarta linjer är som sagt sydda på symaskin med en sicksacksöm.


Detta var ursprungsformen som alla har fått utgå ifrån. Lövet har under arbetets gång fått ett arbetsnamn "lövträ(d)". Haha... tyckte det var lite finurligt... Så nu äntligen kan jag pusta ut och se fram emot en spännande utställning i sommar.

Stackars stackars den människa som ska sätta ihop denna utställning med 2000 löv som alla har helt olika uttryck. Jag är imponerad om hen lyckas.

4 kommentarer:

  1. Shit va cool! Ja jag blev lurad, trodde att det va nåt fanerat... Kul att få va med på utställning!
    Det är så kul att följa och se vad ni gör i er skola! Intressant...
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  2. Vad kul att vara med på utställningen. Jag tycker att ditt konstverk är intressant, väldigt kreativt. :) Skoj att vi kan inspirera (vi är två som driver företaget och som turas om att skriva på bloggen) . Kram /Nellie

    SvaraRadera
  3. Hej min stjärna!!! Hur står det till?? Hoppas att du mår strålande. Jag vill kika in nu när jag har fått lite tid och energi tillbaka och tacka dig för att du finns!!!! För vissa männsikor är ord bara ord men för mig träffade dina meningar rakt in i hjärtat!!! dom fick mig att få energi att börja om och börja sortera i mitt liv och jobb delen på alvar. Vill ge dig en stor tacksamhets kram gumman och verkligen förmedla till baka till dig nu genom detta lilla avtryck att du är guld värld!!!! Kram isabella

    SvaraRadera
  4. Så otroligt kreativt, härligt! Vet du vad min första tanke var? Inte att det skulle vara ett löv iaf utan att det var ett elefanthuvud. Med "kvisten" till öga och snabeln till vänster. :)

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.