11/07/2011

Slagbord i ny färg

Slagbordet som jag tidigare visade här har fått byta färg från grönt till nån grålila nyans. Färgen på bordet fann jag på kudden i soffan och tog med den till färghandeln för att få rätt nyans.


Det är ett superenkelt tips om du ska måla om något, att ta med sig ett föremål eller bild där färgen finns som du tycker om, så hjälper färghandeln dig att hitta rätt.
Insåg när jag tittade igenom mina bilder att slagbordet redan under en veckas tid fått byta plats tre gånger. Just nu står det i vardagsrummet tills mitt vitrinskåp blir ommålat, och det lär ta ett tag :)

7 kommentarer:

  1. vad fint slagbordet blev, blir spännande med vitrinskåpet
    ha en bra dag

    SvaraRadera
  2. Det blev ju jättefint. Härligt med lite färgvariation.

    Ha en fortsatt fin kväll!

    SvaraRadera
  3. Hihi.. sådär brukar jag göra oxå ;)
    Suveränt att de har möjlighet nu att få till de färger jag vill ha

    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Nämen ÅHH... såg nu att jag har en likadan kudde. Fick en svart och en mörklila i present igår, vilket sammanträffande. :)
    Har aldrig tatt med mig kudden till färgaffären men det kanske man skall prova på. :D
    Sen måste jag säga att dina döskalle-kuddar är kanonfina, verkligen ha-begär. Har du några till salu? :)

    SvaraRadera
  5. Vilken ljuvlig färg! Jag önskar att jag hade mer fina gamla möbler att måla om... I dag är min lilla stads veckoloppis öppen, och det skulle vara så himla kul att åka dit en sväng och fynda lite...men här sitter jag och väntar på ett samtal från min läkare... hppas att han ringer snart så jag hinner =)

    KRaam Tina

    ps. Dessutom sitter jag här och är toksugen på att boka in en resa till Halmstad och gå en liten silversmides-kurs ;)

    SvaraRadera
  6. Tack gulliga du! Jag gillade döskalle kudden, vart är den ifrån? Kram!

    SvaraRadera
  7. Inte illa att få flyttas på tre gånger under en vecka =)

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.