8/20/2011

Äntligen! Något år senare...

För ett bra tag sen köpte jag denna avlutade byrå hos en antikhandlare och tänkte då att jag skulle måla om den. Något år senare lyckades jag äntligen finna tid och ro till att sätta igång med projektet. 


Det värsta med mig och det jobbigaste dock är att några timmar efter att jag målat om byrån och faktiskt känt mig nöjd för en stund. 
Så möblerade jag om badrummet och kom fram till att just turkost kanske inte riktigt blev hundra med tanke på hur mycket trä jag tagit in i badrummet och det hade blivit bättre om jag behållit den i träfärg.
Detta är jag i ett nötskal... aldrig nöjd... eller jo ibland i några minuter, direkt efter att jag möblerat om, men sen smyger det sig på... den där... -man skulle gjort så.. och om man bara hade det...
Detta är tyvärr en sida med mig som jag inte alltid tycker är så charmig, men å andra sidan, vad skulle jag sysselsätta mig med då varje ledig sekund som jag idag använder till att möblera om här hemma?

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där. Jag velar hit och dit och ångrar mig. Nu vill jag tex åka tillbaks till IKEA med matbordet jag just köpt. :P Det blir inte första gången jag åker som en skottpole med platta paket mellan hemmet och varuhuset... :/
    Jag tycker iaf att ditt turkosa skåp ser jättefint ut!

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.