5/19/2011

Enkelt blomsterarrangemang till festen

I tisdags fyllde min mormor 80 år och hade bjudit in 50 personer på öppet hus. Det var ett härligt kalas och så kul att så många kom. Vi lagade mat och dekorerade festlokalen hon hyrt själva så det var lite pyssel. Tänkte visa er hur man gör blomsterarrangemangen vi hade som dekoration på borden.

1. Jag använde mig utav små punschglas
2. En bit oasis lades i glaset (finns att köpa i blomsterbutiker)

3. Rosen skärs av ganska högt upp
4. Tre rosor stack jag ner i oasisen
5. Runt om rosorna sticker du ner små rosenblad för att täcka oasisen.
6. Knappnålar med pärla på (finns bla hos Panduro) stack jag ner i mitten på rosen och även några lite runt om.
Tada! Klart! :)



5 kommentarer:

  1. Snyggt! Just nu letar jag massor med inspiration till dukningar då vi har många kalas att se fram emot :)
    Tackar för tipset
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Hej hej!

    Nu pågår det utlottning av en goodiebag värde 200kr hos mig.

    kika gärna in och var med.

    kram

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.