2/22/2011

Designfavorit

Idag är det tisdagstema på fabriken. Jag var tvungen att tänka till lite inför detta inlägg eftersom sakerna här hemma mestadels består av IKEA möbler, loppisfynd, arvegods och hemmasnickrade varianter. Har inte alls så mycket "märkesgrejer". Men däremot dricker jag mitt te varje dag ur en Rörstrands mugg, jag investerade i en uppsättning muggar när jag var i Gustavsberg på deras outlet för några år sedan.



En annan favorit är denna svarta ljusstake som jag just nu inte vet namnet på, men det vet nog ni :) Detta var en julklapp från mitt förra jobb och det är en ljusstake jag nog aldrig kommer tröttna på.
Önskar er alla en riktigt bra tisdag!
Kram
Helena

4 kommentarer:

  1. Hihi, det är ju "mina" muggar - men jag ser inte om de är vita eller blekgröna som mina är (sitter vid dålig skärm). :-)

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder!

    Och snygg header! För den är väl ny? Om inte så är den i alla fall snygg =))

    Ha det fint!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Gott med goda koppar o dricka ur!

    Klem Anna

    SvaraRadera
  4. Det var en fin bild!! Ja vist är det svårt att hitta sånt balnd alla sina saker. Jag har ett dussin fisktallrikar i från min mormor i glas som jag har ärft i märkes väg annars är det ekande tomt här hemma tror jag. den ljustaken hade jag missat!!! Har aldrig sett den förr, men vilken fin gåva i från jobbet!!! Förstår att du är nöjd med den!!! Kram

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.